BİR ŞİRKETİN PAZARLAMA BÖLÜMÜNÜN ŞİRKETE EN BÜYÜK KATKISI TEMSİLCİSİ OLDUĞU MARKALARIN SEKTÖRDEKİ MARKA BİLİNİRLİĞİNİ ARTIRMAK, CANLI TUTMAK VE PRESTİJİNİ KORUMAKTIR. BU HEDEF DOĞRULTUSUNDA BAŞARILI ÇALIŞMALAR YÜRÜTEN ENKA’NIN PAZARLAMA DEPARTMANI DA “ENKA’NIN TÜRKİYE’NİN EN BİLİNEN VE TERCİH EDİLEN FİRMASI OLMA İMAJINI SÜRDÜREREK, ENKA VİZYONUNU VE MİSYONUNU MEVCUT VE POTANSİYEL MÜŞTERİLERE EN ETKİLİ ŞEKİLDE ULAŞTIRMA” STRATEJİSİ İLE İLERLİYOR. MAKİNA MARKET OLARAK 2019 YILININ İKİNCİ YARISINDAN İTİBAREN ENKA’NIN PAZARLAMA DEPARTMAN YÖNETİMİNİ DEVRALARAK, BİRÇOK YENİLİĞE İMZA ATAN MERT FIRAT VE ERDEM ARTAN İLE BİR ARAYA GELDİK VE ENKA’NIN PAZARLAMA TARAFINDA GERÇEKLEŞTİRDİĞİ FAALİYETLERİ KONUŞTUK.

 

ENKA’NIN PAZARLAMA EKİBİ ÜYELERİ HAKKINDA BİLGİ ALABİLİR MİYİZ?

2019 yılının ikinci yarısından beri pazarlama departmanını 2 kişilik bir ekip olarak yürütmekteyiz. Mert Fırat ve Erdem Artan; bu ekibin üyeleri olarak tüm pazarlama faaliyetlerini sürdürüyoruz. İkimiz de Enka bünyesinde pazarlama dışında farklı birimleri de deneyimledik. Mert Fırat, 5 yıldır Enka’da aktif olarak satış departmanında da görev almış olup, Erdem Artan ise 7 yıldır Enka’da, pazarlama görevinin yanı sıra insan kaynakları fonksiyonunda da görev almaktadır.

 

 

ENKA’NIN PAZARLAMA STRATEJİSİNİ KISACA ÖZETLER MİSİNİZ?

Enka Pazarlama’nın pazarlama departman yönetimini 2019 yılının ikinci yarısından itibaren devraldık. Bu başlangıç Enka Pazarlama’nın sektörde marketing anlamında da bir değişimin başlangıcı oldu. Stratejimiz; Enka’nın Türkiye’nin en bilinen ve tercih edilen firması olma imajını sürdürerek, Enka vizyonunu ve misyonunu mevcut ve potansiyel müşterilere en etkili şekilde ulaştırmaktır.

 

EKİBİNİZİN MOTİVASYONUNDA BELİRLEYİCİ ETKENLER NELERDİR?

İşimizi severek ve büyük bir özveriyle yapıyoruz. Bizim en motive hissettiğimiz anlar genellikle müşteriyle temas ettiğimiz anlar oluyor. Karşılıklı etkileşim kurarak, müşterilerimizden Enka’yı dinlemek, yaptığımız işlerin olumlu etkilerini onlardan duymak bizi daha çok üretmeye teşvik ediyor. Faaliyet gösterdiğimiz sektörde, temsilcisi olduğumuz ve dünya çapında kabul görmüş markaların, tercih edilmesine katkı sağlamak da bir diğer motivasyon kaynağımızdır.

 

Mert Fırat

PAZARLAMA STRATEJİLERİNİZİ VE PLANLARINIZI OLUŞTURURKEN NELERE ÖNCELİK VERİYORSUNUZ?

Plan ve stratejilerimizi oluştururken çok yönlü bir bakış açısı yaratmaya çalışıyoruz. Temsilcisi olduğumuz markalarla henüz tanışmamış potansiyel müşterilere ulaşırken, aynı zamanda Enka adının verdiği güven duygusuyla bizi tercih eden müşterilerimizin, ürünlerimizden ve satış sonrası hizmetlerimizden memnuniyetini diğer müşterilerle buluşturmak pazarlama stratejimizin önceliğidir.

 

İŞ MAKİNELERİ SEKTÖRÜNDE PAZARLAMA BÖLÜMLERİ FİRMALARA NE TÜR AVANTAJLAR SAĞLIYOR?

İş makineleri sektöründe müşterinin bir yatırım planı var ise öncelikle yapacağı işe uygun makine seçimi ilk sırada gelir. Güç, performans ve yakıt ise satın alma kararı verirken etkili olan en önemli kriterlerdir. Bu kriterler göz önüne alındığında aynı işi yapan sektör temsilcilerinin birbirlerine referans olmaları kaçınılmazdır. Bu doğrultuda yaptığımız şantiye ziyaretlerinde ürettiğimiz içerikleri sosyal medya ve sektör dergileri başta olmak üzere tüm platformlardan sektör temsilcileri ile buluşturuyoruz. Enka’yı tercih eden ve  % 99’lara ulaşan müşteri memnuniyetimizi henüz bizimle tanışmamış olan potansiyel müşterilerimize en hızlı şekilde ulaştırabilmek için satış ekibimiz ile koordineli bir şekilde ilerliyoruz. Bir şirketin pazarlama bölümünün şirkete en büyük katkısı temsilcisi olduğu markaların sektördeki marka bilinirliğini artırmak, canlı tutmak ve prestijini korumaktırPazarlama ekiplerinin sahalarda yarattığı sosyal medya içerikleri müşterilerimizin yatırım kararlarında önemli birer referans noktalarıdır. Günümüzde yatırımcılar hem hızlı ve hem de doğru karar vermek peşindeler. Satış ekipleri ile yatırım görüşmeleri öncesinde zengin, kaliteli ve doğru bilgilendirici içerikler sunmak her iki tarafında avantajına olmaktadır.

 

GENELLİKLE PAZARLAMA VE SATIŞ AYNI EKİP TARAFINDAN YÜRÜTÜLÜYOR. SİZCE BU İKİ DEPARTMANIN İLİŞKİLERİ NASIL OLMALI, BİRBİRİNDEN AYRILMALI MI, NEDEN?

Pazarlama ve satışın birbirini tamamlayan iş süreçlerine oldukça sahip iki birim olduğunu düşünüyoruz. Burada nasıl bir yönetim vizyonu tercih edileceği tabiki ilgili şirketin stratejisine bağlıdır. Enka’nın vizyonu doğrultusunda satış ve pazarlama ekiplerinin koordineli bir şekilde ilerlemesi gerekliliği, başarıya ulaşma noktasında kaçınılmazdır. Satış ekibinin sahada elde etmiş olduğu izlenim ve tecrübelerini bize aktarması sayesinde, hedef kitlenin ihtiyaç duyduğu gereksinimleri daha iyi anlıyor ve bu gereksinimleri karşılıyoruz.

Erdem Artan

 

İŞ MAKİNELERİ KULLANICILARI ÇOK FARKLI ALANLARDA ÇALIŞIYORLAR. TEK BİR MÜŞTERİ PROFİLİNİZ YOK. BU DURUM PAZARLAMA STRATEJİLERİNİ BELİRLEME KONUSUNDA SİZİN AÇINIZDAN BİR ZORLUK OLUŞTURUYOR MU?

Birçok sektörde faaliyet gösteren markaların temsilciliğini yapmaktayız. Bu da birçok kullanıcıya veya sektöre hitap etmemizi sağlıyor. Pazarlama stratejilerimizi her sektörün ihtiyacı doğrultusunda planlıyoruz. Bu durum herhangi bir zorluk oluşturmuyor, aksine strateji ve hedef belirleme noktasındaki çok yönlü bakış açımızı geliştiriyor.

 

PAZARLAMA FAALİYETLERİNİZDE OPERATÖRLERE YÖNELİK FAALİYETLER VEYA PLANLARINIZ BULUNUYOR MU?

Yıl içerisinde yapmış olduğumuz planlama doğrultusunda, gerçekleştirmiş olduğumuz saha ziyaretlerinde, şantiye çekimi ve röportajlar yapmaktayız. Özellikle, pandeminin de etkisiyle sosyal medya kullanımı en popüler dönemini yaşamaktadır. Üretmiş olduğumuz içerikler sektör çalışanları tarafından da ilgiliyle takip edilmektedir. Daha önce pazarlama ekibi olarak müşteri portföyümüzden seçerek oluşturduğumuz saha ziyaretleri programını, bugün sosyal medya üzerinden, şantiye çekimi talebinde bulunan operatör arkadaşlarımızdan gelen mesajlar doğrultusunda oluşturmaya başladık.

 

SOSYAL MEDYA PAZARLAMA FAALİYETLERİNİZDE NE KADAR ÖNEMLİ? BU ALANDA NELER YAPIYORSUNUZ? ALDIĞINIZ GERİ DÖNÜŞLERDEN MEMNUN MUSUNUZ?

Pandemi süreci birçok sektörün pazarlama faaliyetlerini sosyal medya üzerinden yürütmesini sağladı. Biz de Enka olarak önceliğimizi sosyal medyaya verdik. Temsilcisi olduğumuz birçok markanın sosyal medya üzerinden hesaplarını yürütmekteyiz. Müşterilerimizin memnuniyetini diğer kullanıcılara aktarmak, yeni çıkan ürünlerin tanıtımı ve ürün inceleme videoları gibi birçok içerik üretmekteyiz. Üretmiş olduğumuz içeriklerde son teknoloji ekipmanları kullanarak, her zaman yenilikçi, öğretici ve en çok merak uyandıran konulara değinmek önceliğimizdir. Tüm müşteri saha ziyaretlerimizin tanıtım, röportaj, kurgu ve montajları tarafımızdan gerçekleşmektedir. Sektörümüzde gerçekleşen birçok pazarlama faaliyetinin öncüsüyüz. Yenilemiş olduğumuz web sitemiz ile tüm ürünlerimizin teknik, fotoğraf ve video olarak erişimini çok daha kolay ulaşılabilir ve kullanışlı hale getirdik. 2021 yılında müşteri taleplerine 7/24 satış, yedek parça ve tüm soruları bölge temsilciliklerindeki ekip arkadaşlarımıza anında ilettiğimiz Enka Whatsapp destek hattını kurduk.

 

 

SAHADA KULLANICILARLA BİREBİR TEMAS HALİNDESİNİZ. KULLANICILARIN ENKA PAZARLAMA VE MARKALARI HAKKINDAKİ ALGILARI HAKKINDA BİR DEĞERLENDİRME YAPAR MISINIZ?

Sahanın sesi daima bize Enka’ya duyulan güveni hissettiriyor. Kullanıcıların Enka Pazarlama’ya karşı algısı, röportajlarımızda da öne çıktığı üzere, müşteri ve çözüm odaklı, iş birlikçi bir yaklaşımımız olduğu yönünde. Markalarımız için ise; kullanıcılarımızdan makinelerimizin kaliteli, uzun ömürlü ve verimli olduğunu her ziyaretimizde duymaktan gururluyuz.

 

PAZARLAMA EKİBİ OLARAK ŞİRKETİN DİĞER DEPARTMANLARI İLE İLETİŞİMİNİZ NASIL? ŞİRKETİN STRATEJİ BELİRLEME VE KARAR ALMA SÜREÇLERİNE SAHADAN VE KULLANICIDAN ALDIĞINIZ GERİ DÖNÜŞLERİ YANSITABİLİYOR MUSUNUZ?

Ekibimizin diğer departmanlarımızla da iletişimi çok aktif. Hem farklı görevlerimizin olmasından kaynaklı hem de Pazarlama iş süreçlerinin şirketin tüm fonksiyonlarıyla kol kola çalışması gerekliliği bunu sağlıyor. Müşterimizin görüş ve değerlendirmelerine azami seviyede önem veriyoruz. Her saha ziyaretimizde müşterilerimizden gelen istek ve talepler tarafımızdan raporlanmakta olup, ilgili departmanın yöneticisinden başlayarak aksiyon planımız yönetime iletiliyor ve bu doğrultuda çözüme kavuşturuluyor.

 

 

EKLEMEK İSTEDİKLERİNİZ NELERDİR?

Bu yıl planlarımız arasında Afyon, Antalya ve Bursa’da yapacağımız HITACHI ROAD SHOW var. Mermer müşterilerimizi “HITACHI INFO TRUCK” ve “Hitachi ZW550” ile buluşturmayı planlıyoruz.